CV

Llicenciat en Filosofia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Telecomunicacions Interactives per la New York University (ITP; Tisch School of the Arts) i Màster Oficial en Sistemes i Media Cognitius Interactius per la Universitat Pompeu Fabra. Actualment treballa al departament de Media Arts de Royal Holloway, University of London, on és Lectuer in Digital Media. De 2006 a 2016 va treballar al Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, fent docència al Grau en Comunicació Audiovisual, Màster d’Arts Digitals, Màster en Vídeo Digital –del qual en va ser director, l’Escola Superior Politècnica i a l’escola de disseny ELISAVA. Ha realitzat diversos projectes d’instal·lacions interactives, performance i vídeo, que ha presentat a Nova York i Barcelona, a més de varis tallers i conferències. La seva recerca se centra en el camp de l’art digital i del documental interactiu.

 

Posició  actual

2016-    Lecturer in Digital Media. Media Arts Department. Royal Holloway, University of London.

 

Formació acadèmica:

2015    Doctor en Comunicació Social per la Universitat Pompeu Fabra. Directors de tesi: Simon Penny i Lluís Codina.

2007-2008    Màster Oficial: Interdisciplinary Master in Cognitive System and Interactive Media, Universitat Pompeu Fabra.

2003-2005     Master of Professional Studies: Interactive Telecommunications Program, Tisch School of the Arts, New York University.

2000-2002     Cursos de Doctorat en Filosofía a la Universitat Autònoma de Barcelona.

1996-2000    Llicenciatura en Filosofía a la Universitat Autònoma de Barcelona.

 

Conferències, comunicacions i workshops:

2014    Taula Rodona: Imprimint el futur: nous reptes davant l’accessibilitat de continguts  dins una jornada sobre impressió 3D al Museu Episcopal de Vic.

2013 Student Volunteer Chair a la Seventh International Conference on Tangible, Embedded and Embodied Interaction, a Barcelona.

2012    Ponència: What is Interactive Video? dins la taula rodona Interactive Visions al Programa Universitats de Screen Festival, a la seu del LOOP Fair, Barcelona

2011    Presentació de la comunicació Creating Black Boxes: Emergence in Interactive Art a ISEA2011 (17th International Symposium on Electronic Art), Istambul, Turquia.

2010    Comunicació al CCCB: Emergència, art i vida artificial, dins la 3a Jornada en Innovació i Difusió Cultural, organitzada pel grup Digidoc (UPF) i el CCCB Lab.

2010        Worksop: Arduino i processing: Introducció a les eines i al disseny d’interacció (nivell mitjà) al centre CAMON d’Alacant, junt amb Quelic Berga i Daniel García.

2010   Student Volunteer Chair at The 9th International Conference on Interaction Design and Children, in Barcelona.

2009    Ponència al Seminari Internacional Impresión Expandida, organitzat pel grup d’investigació Impresión Expandida a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona: Notes on Interaction Design: Conclusions from the Robot Factory application’s experience in the Interactive Slide.

2009    Conferència: Processing al centre cívic Golferichs, Barcelona.

2009    Masterclass: Processing, programació per a artistes i professionals al centre CAMON d’Alacant.

2009    Worksop: Processing i Arduino al centre CAMON d’Alacant, junt amb Quelic Berga i Daniel García.

2007        Conferència: Processing, al centre artístic Can Xalant de Mataró.

2006-08    Taller de creació audiovisual al projecte scola@spciomvstr a l’Espai Movistar de Barcelona.

2006        Conferència i presentació d’obra: Píxels en Viu al Workshop Software-Performance: Un temps- un lloc, organitzat pel grup d’investigació Prospecciones Binárias a la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona.

2006    Assessories de Processing  al centre de creació Hangar, Barcelona.

2006    Taller, d’una setmana de duració, al centre de creació Hangar de Barcelona: Primers passos amb Processing.

2006        Conferència: Creativitat i Internet al centre artístic Can Xalant de Mataró.

2005    Conferència i presentació d’obra a l’Educational Symposium: Live image processing and Mixing of Video, IMC Expo, al Chelsea Museum de Nova York.

 

Exposicions i projectes:

2013   Presentació de la instal·lació interactiva Cadenes humanes al festival Ingràvid de de Figueres.

2010-    MouTe, software de visió per ordinador per a la creació d’instal•lació interactiva, desenvolupat amb Max/Msp/Jitter.

2008        Presentació de Robot Factory pel Tobogan Interactiu de l’Interactive Systems Lab, IUA-UPF a l’European Science Forum de Barcfelona (ESOF08), dins el programa Outreach Activities.

2007    Pixeldraw 2.0: Actualització, redisseny i  ampliació del projecte Pixeldraw, en motiu del dia d’internet al centre Can Xalant de Mataró.

2006    Far (performance audiovisual amb Carles Sora i Dopamina), en la sala d’art contemporani Metrònom, Barcelona, i als festival de Curts de Torelló i el Barcelona Visual Sound.

2006    The Punch and Verse (performance amb Ana Busto i Mark Buccheri) al Bowery Poetry Club de Nova York, finançat pel Consulat Espanyol a Nova York.

2006     Creació d’Infografía 3D en Tiemps Real per a l’espectacle Nou_Id del grupo Konic Thtr.

2006    Creació de l’aplicació de dibuix col•laboratiu Pixeldraw¸en motiu del dia d’internet al centre Can Xalant de Mataró.

2006    Exposició de les peces Painted i Liquid Vídeo a la 5a Mostra Sonora i Visual del Convent de Sant Agusí, Barcelona.

2005    Interactiu web per al festival Now! del CCCB.

2005    Creació de dos vídeos per l’espectacle Kistch Electrokàustic, del grup de Rock Kitsch, que es van poder veure al Teatre de Banyoles i a l’edifici de La Pedrera de Barcelona.

2005    The Punch and Verse (performance amb Ana Busto i Mark Buccheri) al Bowery Poetry Club de Nova York.

2005    Digital Babylon (instal•lació interactiva) a l’ITP Show de la Universitat de Nova York.

2005        Enregistrament i realització del vídeo Presó Mental per al grup musical Kitsch

2004-05       Traducció de l’anglès al català de la referència del programa Processing (processing.org).

 

Participació en projectes de producció i recerca a la UPF:

2011     Disseny interactiu i producció de continguts per a l’interactiu Com elaborar un projecte acadèmic per al Centre de Recursos per a l’Aprenentatge i la Investigació de la UPF. Grup DigiDoc.

2008        Aplicació Robot Factory pel Tobogan Interactiu de l’Interactive Systems Lab, IUA-UPF.

2007-08    Productor, responsable de programació multimèdia i dissenyador interactiu per al projecte d’interactius modulars online Alimentació i la nutrició humanes i la seva didàctica, projecte MQD (de millora de la qualitat docent) en col•laboració entre la Universitat Pompeu Fabra (grup d’Experimentació en Comunicació Interactiva de l’IUA) i la Universitat de Barcelona (departament de Didàctica de les Ciències Experimentals i de la Matemàtica), finançat amb un l’ajut de l’AGAUR (Projecte 2006MQD00193).

2006-08    Gestió i programació de mitjans per a ISOLDA (sistema integrat de distribució de continguts audiovisuals online): Programació del mòdul d’edició de vídeo en temps real i de postproducció. Es tracta d’un projecte de captació en temps real i publicació web del grup d’investigació Experimentació en Comunicació Interactiva de l’Institut Universitari Audiovisual, Universitat Pompeu Fabra.